• Hej alla JMAPs festivalarrangörer,

    Tack för senast! Nu är det dags att ta nya tag inför 2015 års JMAP-festival. Hoppas ni vill vara med i år igen. Ifjol tangerade vi 2013 års fina publiksiffra (4329) och nådde tillsammans upp till härliga 4 333 antal besökare, vilket var toppen – BRA JOBBAT ALLA!

    FESTVALENS DATUM:        1-11 oktober 2015
    Nytt för i år är att vi förlänger festivalens period till att löpa över två veckoslut, totalt i tio dagar. Anledningen är att intresset från er arrangörer ökar och antalet events i festivalen ser ut att växa, därför provar vi i år en ny modell med hela 10 dagar tidsram för festivalen.

    NY KOORDINATOR:           Anna Hagen
    Jazzoo r.f. är även i år ansvarig att koordinera hela JMAP-festivalen. Arbetet sker helt på talko. Jag är mycket glad att presentera Anna Hagen som kommer att hjälpa oss att koordinera festivalen. Till henne ska ni skicka allt material och informera om vad ni har på gång. Jag kommer finnas kvar och sköter andra delar av festival-arbetet, det innebär att alla arrangörs-kontakter görs av Anna Hagen.

    Kontaktuppgifter:
    Anna Hagen
    E-post: annahagen@gmail.com
    Tel: 050 347 33 32

    DEADLINE FÖR PROGRAM:                     15 juni 2015
    Redan nu har vi några intressanta programpunkter klara – mestadels musik. Vi behöver många fler programpunkter – mejla dessa till Anna Hagen (eller ring/mejla om dessa bara är på idéstadiet än så länge). För att kunna marknadsföra JMAP-festivalen effektivt, så måste vi ha in info om era events i mitten av juni (och helst så snart ni kan).

    GEMENSAMMA MARKNADSFÖRINGSKOSTNADER:
    På samma vi som förra året får vi alla arrangörer som deltar hjälpas åt att finansera JMAP festivalens marknadsföring. I år siktar vi på att få en lite jämnare fördelning, så ta redan nu i beaktande att det tillkommer utgifter för festivalens gemensamma marknadsföring i er egen event-budget. Vi återkommer med mer info om detta.

    Det ska verkligen bli roligt att samarbeta med er och se hur årets festival utvecklar sig.

    Med vänliga hälsningar

    Peter Hauptmann, ordförande JazzOo r.f.

    e-post: peter.hauptmann@gmail.com
    tel: 044 785 16 02

     

  • Hei kaikki JMAP festivaalin järjestäjät,

    Kiitos viimeisestä! Nyt on aika alkaa pohtimaan vuoden 2015 JMAP-festivaalia. Toivottavasti haluatte olla mukana myös tänä vuonna. Viime vuonna sivusimme vuoden 2013 hienoa yleisömäärää (4329) kun festivaalin kokonaiskävijämäärä oli huikeat 4 333 henkilöä, joka oli loistava tulos – HYVIN TEHTY KAIKKI!

    FESTIVAALIN PÄIVÄNMÄÄRÄ:       1.-11. lokakuuta 2015
    Tänä vuonna uutta on se että pidennämme festivaalin kahden viikonlopun mittaiseksi, kymmenpäiväiseksi festivaaliksi. Tämä johtuu järjestäjien kasvavasta mielenkiinnosta, jonka positiivisena seurauksena tapahtumien määrä on kasvussa ja kokeilemme siksi 10 päivän pituista festivaalia.

    UUSI KOORDINAATTORI:           Anna Hagen
    Jazzoo ry. on myös tänä vuonna vastuussa JMAP-festivaalin koordinoinnista. Työ tapahtuu täysin talkoovoimin. Olen hyvin iloinen saadessani esitellä Anna Hagenin, joka tulee auttamaan meitä festivaalin koordinoinnissa. Lähettäkää hänelle kaikki materiaalinne ja tiedot siitä mitä teillä on meneillään. Allekirjoittanut tulee olemaan mukana edelleen, ja hoidan festivaalin muita osia. Anna Hagen vastaa kaikista tapahtumajärjestäjä-yhteyksistä.

    Yhteystiedot:
    Anna Hagen
    S-posti: annahagen@gmail.com
    Puh.nro: 050 347 33 32

    OHJELMIEN DEADLINE:                     15. kesäkuuta 2015
    Ohjelmisto on jo joiltakin osilta selvillä, eniten musiikin osalta. Tarvitsemme paljon ohjelmaa JMAP-festivaalia varten – ilmoittakaa tapahtumistanne/ideoistanne Anna Hagenille. Voidaksemme tehokkaasti markkinoida JMAP-festivaalia, tarvitsemme tiedon tapahtumistanne kesäkuun puolessa välissä, (jo aikaisemmin mikäli teillä on tapahtumanne valmiina).

    YHTEISET MARKKINOINTIKUSTANNUKSET:
    Kuten viime vuonna, kaikki järjestäjät auttavat omalta osaltaan JMAP-festivaalin markkinointikuluissa. Tänä vuonna pyrimme hieman tasaisempaan jakoon, joten ottakaa jo nyt huomioon budjeteissanne että teillä tulee olemaan markkinointikuluja JMAP-festivaalia varten. Lähetämme myöhemmin lisätieoja asiasta.

    Tulee olemaan hauskaa tehdä yhteistyötä kanssanne ja katsoa miten JMAP-festivaali kehittyy.

    Ystävällisin terveisin

    Peter Hauptmann, puheenjohtaja JazzOo ry.

    s-posti: peter.hauptmann@jakobstad.fi
    puh.nro: 044 785 16 02

     

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
  • Hej alla JMAPs festivalarrangörer,

    Tack för senast! Nu är det dags att ta nya tag inför 2015 års JMAP-festival. Hoppas ni vill vara med i år igen. Ifjol tangerade vi 2013 års fina publiksiffra (4329) och nådde tillsammans upp till härliga 4 333 antal besökare, vilket var toppen – BRA JOBBAT ALLA!

    FESTVALENS DATUM:        1-11 oktober 2015
    Nytt för i år är att vi förlänger festivalens period till att löpa över två veckoslut, totalt i tio dagar. Anledningen är att intresset från er arrangörer ökar och antalet events i festivalen ser ut att växa, därför provar vi i år en ny modell med hela 10 dagar tidsram för festivalen.

    NY KOORDINATOR:           Anna Hagen
    Jazzoo r.f. är även i år ansvarig att koordinera hela JMAP-festivalen. Arbetet sker helt på talko. Jag är mycket glad att presentera Anna Hagen som kommer att hjälpa oss att koordinera festivalen. Till henne ska ni skicka allt material och informera om vad ni har på gång. Jag kommer finnas kvar och sköter andra delar av festival-arbetet, det innebär att alla arrangörs-kontakter görs av Anna Hagen.

    Kontaktuppgifter:
    Anna Hagen
    E-post: annahagen@gmail.com
    Tel: 050 347 33 32

    DEADLINE FÖR PROGRAM:                     15 juni 2015
    Redan nu har vi några intressanta programpunkter klara – mestadels musik. Vi behöver många fler programpunkter – mejla dessa till Anna Hagen (eller ring/mejla om dessa bara är på idéstadiet än så länge). För att kunna marknadsföra JMAP-festivalen effektivt, så måste vi ha in info om era events i mitten av juni (och helst så snart ni kan).

    GEMENSAMMA MARKNADSFÖRINGSKOSTNADER:
    På samma vi som förra året får vi alla arrangörer som deltar hjälpas åt att finansera JMAP festivalens marknadsföring. I år siktar vi på att få en lite jämnare fördelning, så ta redan nu i beaktande att det tillkommer utgifter för festivalens gemensamma marknadsföring i er egen event-budget. Vi återkommer med mer info om detta.

    Det ska verkligen bli roligt att samarbeta med er och se hur årets festival utvecklar sig.

    Med vänliga hälsningar

    Peter Hauptmann, ordförande JazzOo r.f.

    e-post: peter.hauptmann@gmail.com
    tel: 044 785 16 02

     

  • Hei kaikki JMAP festivaalin järjestäjät,

    Kiitos viimeisestä! Nyt on aika alkaa pohtimaan vuoden 2015 JMAP-festivaalia. Toivottavasti haluatte olla mukana myös tänä vuonna. Viime vuonna sivusimme vuoden 2013 hienoa yleisömäärää (4329) kun festivaalin kokonaiskävijämäärä oli huikeat 4 333 henkilöä, joka oli loistava tulos – HYVIN TEHTY KAIKKI!

    FESTIVAALIN PÄIVÄNMÄÄRÄ:       1.-11. lokakuuta 2015
    Tänä vuonna uutta on se että pidennämme festivaalin kahden viikonlopun mittaiseksi, kymmenpäiväiseksi festivaaliksi. Tämä johtuu järjestäjien kasvavasta mielenkiinnosta, jonka positiivisena seurauksena tapahtumien määrä on kasvussa ja kokeilemme siksi 10 päivän pituista festivaalia.

    UUSI KOORDINAATTORI:           Anna Hagen
    Jazzoo ry. on myös tänä vuonna vastuussa JMAP-festivaalin koordinoinnista. Työ tapahtuu täysin talkoovoimin. Olen hyvin iloinen saadessani esitellä Anna Hagenin, joka tulee auttamaan meitä festivaalin koordinoinnissa. Lähettäkää hänelle kaikki materiaalinne ja tiedot siitä mitä teillä on meneillään. Allekirjoittanut tulee olemaan mukana edelleen, ja hoidan festivaalin muita osia. Anna Hagen vastaa kaikista tapahtumajärjestäjä-yhteyksistä.

    Yhteystiedot:
    Anna Hagen
    S-posti: annahagen@gmail.com
    Puh.nro: 050 347 33 32

    OHJELMIEN DEADLINE:                     15. kesäkuuta 2015
    Ohjelmisto on jo joiltakin osilta selvillä, eniten musiikin osalta. Tarvitsemme paljon ohjelmaa JMAP-festivaalia varten – ilmoittakaa tapahtumistanne/ideoistanne Anna Hagenille. Voidaksemme tehokkaasti markkinoida JMAP-festivaalia, tarvitsemme tiedon tapahtumistanne kesäkuun puolessa välissä, (jo aikaisemmin mikäli teillä on tapahtumanne valmiina).

    YHTEISET MARKKINOINTIKUSTANNUKSET:
    Kuten viime vuonna, kaikki järjestäjät auttavat omalta osaltaan JMAP-festivaalin markkinointikuluissa. Tänä vuonna pyrimme hieman tasaisempaan jakoon, joten ottakaa jo nyt huomioon budjeteissanne että teillä tulee olemaan markkinointikuluja JMAP-festivaalia varten. Lähetämme myöhemmin lisätieoja asiasta.

    Tulee olemaan hauskaa tehdä yhteistyötä kanssanne ja katsoa miten JMAP-festivaali kehittyy.

    Ystävällisin terveisin

    Peter Hauptmann, puheenjohtaja JazzOo ry.

    s-posti: peter.hauptmann@jakobstad.fi
    puh.nro: 044 785 16 02

     

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
[dcwsb inline="true"]